lördag 1 november 2008

Var hälsade.
Med start imorgon kommer jag att lägga in en serie texter under rubriken Minis hjärnstorm eller Minis betraktelser. Varför jag bytte namn minns jag inte, jag kanske tyckte att det lät bättre.
Dock måste jag förklara dessa texters kontext.
Under flera års tid var jag medlem av en kristen ungdomsgrupp. Denna grupp hade en medlemstidning och i den så införde jag vissa alster. Dessa hjärnstormar var en del av dem. Ni kommer att upptäcka att mycket av det som jag grubblade över fick sitt utlopp genom min penna. Och det var inte alltid som jag fann svar.
Jag var väldigt produktiv och jag tror att jag skrev över 200 hjärnstormar och betraktelser. Varför jag slutade skriva dem minns jag inte, men jag tror att det berodde på att jag tröttnade. Dessutom vill jag minnas att jag tyckte att jag hade tappat gnistan och att betraktelserna blev allt för slätstrukna och knystade. Men det märker vi väl.
Jag har inte bestämnt mig för om jag ska ta med allt. Det beror på kvalitén. Jag är lite allergisk mot dåliga texter, särskilt om det är jag som är författaren.
Dessutom tycker jag inte om att vara för utlämnande. Visst har jag skrivit kärleksbrev, men dem kommer ni aldrig att få läsa här. För de innehåller allt för mycket känslor för att jag ska låta dem bli utsatt för kritik. Något vill jag behålla själv.
En sak som jag måste poängtera är att dessa texter har några år på nacken. Den första skrev jar runt 1988. Författaren var då i sina sista år av tonårstiden. Han hade fast arbete, egen bil men bodde kvar hemma. Först efter lumpen så flyttade han hemifrån. Han var antagligen mer olyclig än han själv kunde förstå . Det var kanske därför han skrev så mycket.
Nåväl, välkommen in i min hjärna.

Inga kommentarer: